Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: à la plage - on the beach

lundi 8 août 2016

à la plage - on the beach

Cliquez sur les photos pour les voir avec une meilleure qualité
Click on the photos to see them with a better quality
Quelques photos de la plage d'Eastbourne où tout est prêt pour la pêche aux crevettes.

Some photos of the beach in Eastbourne where everything is ready for shrimp fishing.

Une mouette est très curieuse ou affamée.

A seagull is very curious or hungry.

Je suis rentrée de Bexhill-on-Sea il y a une semaine. Le temps a été très ensoleillé,
je me suis même baignée.

I came back from Bexhill-on-Sea a week ago. The weather was very sunny, I even had a swim.

Après ma nièce a passé une semaine chez moi et dimanche je retourne en Angleterre à Maidenhead toujours avec un groupe de jeunes.

Then my niece stayed with me for a week and on Sunday I go back to England to Maidenhead still with a group of students.

Jusqu'à présent j'ai passé un bel été : l'Angleterre, la mer et une grande complicité avec ma nièce de 7 ans. Entre autres elle aime mes histoires avec Nina et Lucie et jouer avec mes maisons de poupées.

So far I have spent a beautiful summer : England, the sea and a great complicity wit my seven-year-old niece. Among other things she loves my story with Nina and Lucie and playing with my dollhouses.

Donc il faudra attendre pour des nouvelles histoires avec Nina et compagnie,

Therefore you will have to wait for new stories with Nina & co,


 
 à mon retour il y aura d'autres photos de plage.

when I am back there will be more beach photos.
 
 Et la mouette ne sera pas toute seule...
And the seagull won't be alone... 
Bonne semaine estivale! - Have a nice summer week!

10 commentaires:

Giac a dit…

Bonjour geneviève,
Quelles belles photos. La mouette est magnifique!Quel Plaisir que de partager votre amour pour les miniatures avec votre niece. Je crois que cela lui fera de magnifiques souvenirs en votre compagnie.
A bientot
Giac

jean-claude a dit…

Difficile à se rendre compte s'il s'agit de miniature ou de réalité. Probablement un peu de l'un et un peu de l'autre?
Bonne fin de vacances Geneviève.

Marisa a dit…

Enjoy your summer, it's been terribly hot here so I've been spending time at the lake with my dog Cooper and my new little Beagle Lilly. she's so tiny she doesnt really look like a Beagle but she is. I can't wait for more stories about the girls.

Have fun at the beach

Hugs
Marisa

elizabeth s a dit…

How lovely to be spending a relaxing vacation on the English seaside and to be enjoy fair weather as well.
Have a good rest Genevieve, and I too, as with your niece, am looking forward to more Nina and co. stories once you get back.
Meanwhile, have fun shrimping! :D

elizabeth

rosethe-minima a dit…

Très belles photos, avec une mouette sympathique ❤
Je souhaite que les prochaines vacances soient aussi agréables.

Fabiola a dit…

Très belles photos.

minwks a dit…

Hi Genevieve, You are having a busy summer. I am sure your niece has fun with you setting the scene for your stories.
All the best.
Janine

Minimami a dit…

Hello, looks like you had a woderful summer. I love these nautical miniatures! Can´t wait to hear more!

Piikko a dit…

Hi! Beautiful beach photos. <3
I love this seagull! Perhaps we'll hear some of his adventures in the future. :)
How great that you've had some sunny days! Here it's just raining, raining and raining. Let's have a great weekend though!

Catherine a dit…

bonjour Genevieve ,

merci pour ces photos , la chouette est superbe et très réaliste . elle nous donne envie d'etre sur la plage .
profite bien de tes vacances . à bientôt .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...