Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: jardinage (épisode 2), bienvenue - gardening (part 2), welcome

mercredi 13 avril 2011

jardinage (épisode 2), bienvenue - gardening (part 2), welcome

Bienvenue Lesnuestrescoses, Rosa C., Dave Williams, Anarniel, A. Bouwman, Julianna, Shelly Raines and WolTroll

Welcome Lesnuestrescoses, Rosa C., Dave Williams, Anarniel, A Bouwman, Julianna, Shelly Raines and WolTroll

Lucie vient de revenir avec Nina.
Lucie : "Regarde Nina, Nestor! Elle ne veut pas jouer, elle m'énerve."

Lucie has just come back with Nina.
Lucie : "Look at Nina, Nestor! She doesn't want to play, she is getting on my nerves."

Nina : "Je ne peux pas jouer, je mange."
Lucie : "Tu le fais exprès, en plus moi j'ai pas eu de cupcake."

Nina : "I can't play, I'm eating."
Lucie : "Just to annoy me, and I didn't get a cupcake."

Nina : "Tu n'avais qu'à pas aller dans le jardin, quand tu es venue me chercher maman avait rangé tous les cupcakes."
Lucie : "C'est vraiment pas juste!"
Nina : "Moi j'ai aidé maman à les faire, tant pis pour toi!"

Nina : "You You shouldn't have gone to the garden, when you came to fetch me mum had put away all the cupcakes."
Lucie : "It's really not fair!"
Nina : "I helped mum to do them, too bad for you!"

Nina : "Elles sont belles toutes ces jonquilles."
Nina : "They 're beautiful all these daffodils."

Nina : "Lucie, tu m'aides à en cueillir pour maman."
Lucie : "D'accord, elle sera contente et elle me donnera peut-être un cupcake."

Nina : "Lucie, help me to pick some for mum."
Lucie : "Ok, she'll be pleased and perhaps she'll give me a cupcake."

Nina : "Allez, Lucie,  prends les, et puis tu sais maman m'a dit qu'elle gardait un cupcake pour toi."

Nina : "Come on, Lucie, take them, and you know mum had told me she kept one cupcake for you."

Le cupcake est de Kim Saulter.
The cupcake is by Kim Saulter.

12 commentaires:

by Sonya a dit…

What beautiful story and the fotos are fantastic!
Best Compliments!
Sonya

Nicole a dit…

Lovely flowers, Genevieve! And Lucie and Nina are too cute standing in their little garden :)

Patty a dit…

Genevieve, Everything looks so sweet in the garden!! I love your little story too!

winterludes a dit…

vraiment tentant ce cupcake, mais quelle chipie ta nina.

rose cat cottage a dit…

ha les filles... nice pictures Genevieve! I love a lot your stories better than to open a book for me and to see all these minis,,, and a cupcake for Nestor??? no??? doei, claude

Piikko a dit…

:DDD Nina is so clever girl:D
Kim's cupcake looks delicious and you made lovely story and pictures about it♥
I think that you are very clever girl too:)
piikko

miniacollection a dit…

Thank you so much all of you for your lovely comments. They go right to my heart.
Hugs
Geneviève

Irene a dit…

It's a lovely little tale and the flowers are beautiful.

Papillon Bleu a dit…

Hi!hi!hi! Nina est une chipie!
J'aime tellement voir "tes petites puces" on ne s'en lasse pas Genevieve!
En regardant les photos je t'imagines en train de tout disposer meticuleusement et te contorsionnant, tres probablement dans des positions pas toujours confortables, afin de prendre le meilleur cliche possible.
Le resultat est superbe!
;-)

Minimami a dit…

So adorable and a nice story too! Thanks for posting my giveaway in your blog!

miniacollection a dit…

Minimami and Irene, thank you very much for your comment. I always love reading comments.
Hugs

Patricia, merci pour ton si gentil commentaire.
tu as raison, je suis souvent dans des positions pas très confortables, en faisant ces photos je me suis même fait un accroc à ma tunique...
Bisous

Geneviève

Patty a dit…

Genevieve, I love all of the photos and the story too! How perfect that little cookie looks in Nina's hand!!! Kim makes the best sweets!! Thanks for adding a link to my giveaway!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...